Reklama prostřednictvím tweetu za 105 000 dolarů, vyplatí se?

Tweetování může být mocná zbraň. Ukázkový příklad je Donald Trump, u kterého tato aktivita vedla k úspěchu v prezidentských volbách v USA. Jiná, byť globálně méně známá postava, John McAfee, pak Twitter využívá k reklamě na vybrané virtuální měny, respektive ICO (primární nabídky nových mincí). Jeho hlas má ve světě kryptoměn významnou váhu a samotný jeho účet na Twitteru pak sleduje téměř 813 000 osob. McAfee a jeho tým nyní zveřejnili, že za jeden tweet propagující kryptoměnu si účtuje 105 000 dolarů.

Zakladatel společnosti McAfee Associates, která vytvořila první komerční antivirový program, tak učinil proto, že chce být transparentní vzhledem ke svým vazbám na propagované projekty, u nichž mnohdy působí jako poradce. Stejně tak chce být otevřený vůči americké Komisi pro cenné papíry, která nad ICO provádí dohled. Podmínky, způsob zadávání a cenu reklamy na Twitteru proto zveřejnil na webu McAfee Crypto Team, který tyto služby zajišťuje. „Ti lidé, kteří své finanční záležitosti (týkající se propagace kryptoměn) zatím nezveřejnili, čeká prozření, jakmile jim přijde předvolání od Komise pro cenné papíry“, uvedl McAfee pro deník The Independent. ICO jsou nyní ve Spojených státech, ale i v jiných jurisdikcích předmětem diskuze s možnými regulatorními důsledky a McAfeeho postoj tak reflektuje snahu regulátorů a dohledových orgánů po obecně větší transparentnosti těchto projektů.

McAfee cenu svých tweetů obhajuje jejich velkým dosahem. Cílová skupina nejsou pouze sledující osoby na Twitteru, ale také širší publikum čtenářů médií, do kterých se zprávy o McAfeeho tweetech dostanou. Reklama může být buďto pouze formou samostatného tweetu a nebo může být koordinována s divizí McAfee Crypto Teamu věnující se psaní a blogování. Druhá možnost má větší dosah, jelikož se jedná také o reklamu v rámci různých kryptokomunit, ve kterých jsou zaměstnanci divize členy.

McAfee a jeho tým dle svých slov odmítnou více jak 90 procent nabídek a vybírají si pouze ty, kterým nejvíce věří. Mezi ně patří produkty, které John McAfee sám vyzkoušel nebo koupil. V roce 2017 tak podpořil pět ICO. Při vydělení ceny tweetu počtem sledujících osob pak vychází investice necelých 0,13 dolarů na osobu, která si tweet může přečíst a kryptoměnu potenciálně zakoupit. Počet tweetů na jednu reklamu je pak limitován na sedm, aby dostaly prostor i jiné projekty.

O efektivitě McAfeeho reklamy prostřednictvím tweetů nejlépe hovoří jeho výsledky. Jím propagované kryptoměny zaznamenaly po zveřejnění tweetů rychlý růst o desítky až stovky procent. Pro mnohé ICO projekty tak může být lákavé oslovit McAfeeho, zejména když téměř 50 procent ICO skončilo v roce 2017 neúspěchem. McAfee nicméně představuje v kryptosvětě i určitou kontroverzi svými poněkud nadsazenými prognózami ceny bitcoinu. Například na konci listopadu loňského roku uvedl, že cena této kryptoměny bude na konci roku 2020 milion dolarů.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *