Kdybych dnes začal v affilu od nuly jen s tím, co vím…

Nějak takhle zněly nadpisy diskuzních témat na fórech, které jsem si s oblibou pročítával. Série myšlenek "Kdybych začínal dnes.." není totiž nic jiného, než mnohaleté know how koncentrované do několika velmi konkrétních kroků. Každý si díky takovým příspěvkům mohl upravit svou cestu podle člověka, kterého uznává a který se dostal tam, kde chce být taky.

Uvědomil jsem si, že jsem přecijen poprvé začal hledat výdělky přes internet někdy před šesti lety. Už jsem jednou sepsal seznam mých největších chyb. Co ale naopak teď hned udělat? To je ještě o něco cennější...

  1. Rovnou bych si vybral velký obor a na všechny ostatní se vykašlal

    Největší czaffil obory jsou napříkla finance, nebo zdraví/hubnutí (neorientuju se v adult a gambling oboru, mohou být teoreticky větší?). Mají nejlepší konverzní poměr a slušné provize. Hlavní důvod je, že díky vysokému konverznímu poměru máš lepší výsledky v kratším čase, rychlejší výsledky testů, rychlejší růst objemu a okamžitě vidíš výsledky svého počínání.

  2. Zapnul bych placenou kampaň dřív, než bych měl svůj první web

    Na Facebooku můžeš provozovat přímou PPC arbitráž. Vyladit musíš stejně web i kampaně a protože bez trafficu web nevyladím, začal bych s kampaněmi. K tomu web díky PPC arbitráži nepotřebuju, promoval bych textový odkaz a hnal bych se za nalezením nějakého základního nastavení kampaní, které bude fungovat alespoň za nulu.

  3. Dodával bych nějaká čísla dřív, než bych si vůbec vybral kampaň

    Na začátku by mi nezáleželo na tom, jestli je to právě ta kampaň, kterou budu dlouhodobě otáčet, ale spíš na tom, jestli mi dá nějaká slušně fungující kampaň real-time výsledky. Pustil bych se do nějaké kampaně čistě na leady s rychlým vyhodnocením.

  4. Soustředil bych se na objem, i kdybych si na to měl půjčit

    Díky okamžitému vyhodnocení můžu real-time (nebo alespoň den po dni) vidět, jestli se mi to vyplácí a mám pustit další prostředky, nebo nevyplácí a mám je stopnout. To banka udělat u svých zákazníků nemůže. Pokud bych se alespoň blížil nule či zisku, pracoval bych na objemu a zvedal rozpočet, protože jak říká Michal Hardyn: "Z obratu zisk uděláš, ze zisku obrat ne."

  5. Testoval a ladil bych kampaně i landing page a výsledky nasazoval tak rychle, jak jen to jde

    Jakmile bych do 2-3 dnů neviděl 95% jistotu, test bych smazal jako nedůležitý a přešel k jinému, který bude výsledky ve větší míře ovlivňovat. Šlo by mi hodně o rychlost, abych získal profitabilitu co nejdřív a stálo mě to co nejmíň na promarněných pokusech. Fail early, fail fast, fail often.

  6. Vytvořil bych oborový SEO projekt jako stabilní aktivum do budoucna

    Po zvládnutí objemu a jeho překlopení do zelených čísel bych se pustil do budování oborového webu, který by přitahoval mou cílovou skupinu bez zaměření na jednu kampaň. Úzce zaměřené landing page jsou efektivní, nízkonákladové, ale také křehké, co do stability objemu. Dlouhodobě fungující kampaně vám mohou zablokovat, inzerent může dělat problémy, co dřív fungovalo, už fungovat nemusí. Kromě toho tě časem osloví příbuzné kampaně s tím, že když zvládneš dělat objem na něco podobného, proč ne i jim.

    Vyrobil bych proto větší SEO projekt, který by zastřešoval obor a fungoval jako rozcestník na mé projekty. Měl by za úkol dodávat úzce zaměřeným landing pages nějakou část stabilní návštěvnosti z přirozených výsledků vyhledávaní a podržet je v situacích, kdy se kampaním nedaří, nebo kdy je třeba je předělat na míru jinému inzerentovi. Zároveň díky SEO projektu můžeš promovat dva konkurenty zároveň a dělat například oblíbená srovnání.

    Tohle je pracný běh na dlouhou trať, ale vyplatí se. Proto je v pořadí až za rychlým získáním obratu a zisku. Je důležitý také strategicky. Nebudeš závislý na jednom inzerentovi a jeho podmínkách.

    Přečti si starší článek Jak na silný SEO affil web.

  7. Šetřil bych peníze bokem na SEO akvizice

    Jestli existuje způsob, jak SEO urychlit, pak jsou to akvizice zavedených webů s historií, tvorba podstránek stejného znění a se stejnou url a 301 přesměrování koupeného webu na nový. Kdybych dnes začínal, určitě bych si syslil bokem nějaké prostředky na takové akvizice, které by mi s každým nákupem ušetřili X měsíců a okamžitě dodali ze dne na den nějaké přirozené návštěvy.

Závěr

Všechny popsané kroky jsou především o rychlém získání slušného množství návštěvníků, protože (stejně jako s obratem) - jen s jejich pomocí lze něco měřit, něco optimalizovat a něco vydělat. Všechno, co jsem popsal, se dá udělat za měsíc, i když práce na optimalizaci nikdy nekončí. Bez těchto kroků je to ale mnohaleté čekání na první slušnější peníze, které převýší minimální mzdu. A to je otrava.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

4 reakcí na tento článek

  1. Půjčky jsou sice “nějak” rozebrané, ale rozhodně ne tak, aby to nešlo lépe. Polovinu věcí z mých článků vůbec nikdo nedělá, ani ti nejlepší. Rozhodně se dá přerůst kdokoliv a děje se to – TOP desítka nejsou stále stejní lidé. Navíc obecně silně konkurenční obor neberu jako nevýhodu, ale jako ověřený trh, který funguje a kde i průměrný hráč přeskočí 75% začátečníků, kteří to jen zkouší, protože slyšeli, že tam jsou peníze.

    Jakmile průměrný hráč začne nadprůměrně makat, může se i na pozici čtyřicátéhoosmého v řadě mít velmi dobře.

    Začátečník se spálí, pokud bude chtít mít všechno hned. Na to, abys vydělával na půjčkách, potřebuješ nadprůměrné reklamy, nadprůměrně dobrou cenu za proklik, nadprůměrně konverzní web a nadprůměrnou provizi. Nikdo ještě nedostal tohle všechno najednou, ale můžeš začít s jedním a další přidat cestou. Můžeš zkoušet ladit kampaně napřed bez webu, i kdybych tam měl pouštět jen dva tisíce z brigády a inzerovat jen v jediný den v měsíci. Bude to sice trvat hodně měsíců a pokusů a ty to skoro pokaždé proděláš, ale nakonec se dostaneš alespoň na nulu a přidáš další dny.. k tomu začneš ladit web atd. Jak řekl jeden affilák: Dobré kampaně se nehledají, ty se tvoří. Musíš si je vypracovat.

    K hubnutí: ano, to by byl jeden ze dvou oborů, o kterých bych přemýšlel, určitě je to obor číslo 2 v mých očích, ale půjčky budou vždy lepší. Takže jestli bych do nich šel znovu záleží na tom, jestli bych chtěl dělat 1 obor nebo 2.

  2. Zajímavé, nemyslíš ale, že půjčky jsou už rozebrané? Cena za proklik je brutální a ty provize také nejsou kdovíjaké.. Podle mě se na tomto začátečník spíš spálí. Co třeba tvůj oblíbený obor hubnutí? 🙂 Do toho by jsi dnes nešel spíš?