Úspěch v affilu a jeho základy

V článcích jsem zvyklý popisovat, jak nejlépe dělat weby, kampaně, texty, jak nejlépe pracovat s marketingem, kterým chybám se vyvarovat a podobně. Dnes bude ten pohled trochu opačný. Jak nejhůře? Tím nechci nabádat, abychom něco dělali schválně špatně. Spíš bych chtěl rozvést myšlenku: jaké je v affilu nejnutnější minimum úspěchu. Bez čeho se to prostě nepodaří? Možná jsem totiž v předchozích článcích zbytečně vystrašil dojmem, že se všechno má dělat perfektně. To v některých oborech vůbec není podmínkou.

Tohle může a nemusí být návod pro začátečníky. Především je to návod pro ty, kterým se i přes veškeré úsilí nedaří, jak by chtěli. Pokud začátečníkem nejsi, přečetl jsi o affilu snad všechno a pořád ses neodrazil z průměrných příjmů na fenomenální úspěch, pak se zřejmě zahlcuješ detaily, které často ani nejsou pro úspěch tak zásadní. Zásadních je jen pár a tohle je jejich přehled.

Kampaň

Samozřejmě prvním předpokladem je, mít, co propagovat. Pokud stavíme affil projekt s minimálními požadavky, vyhneme se mainstreemu, jako jsou půjčky nebo hubnutí. Tenhle topic ve fóru affilaci.cz je plný méně známých menších affiliate kampaní, které lze propagovat. Neorientuj se podle výše provize, ta je nicneříkající. Klidně se může stát, že si vyděláš víc peněz u kampaně s nižší provizí díky většímu procentu zákazníků, které snadněji získáš. Osobně preferuju vysokoobrátkové produkty a služby, raději inkasuji menší částky častěji. I v začátcích díky tomu získám objektivnější výsledky měření.

Ochota pustit korunu

Jedinou výjimkou z téhle podmínky je, že máš někde v šuplíku léta budovaný web se zajímavou návštěvností, o který jsi nezištně nebo za menší peníze z reklam pečoval. Jestli ho nemáš, nespoléhej se na budování nového bez peněz. Nechceš přece na první pořádné peníze čekat roky. Musíš být ochoten pustit nějakou tu kačku a to buď do kampaní nebo do akvizic hotových webů s vybudovaným SEO trafficem.

Ohledně peněz máš hned několik možností. Můžeš pouštět menší tisícikoruny a pomalu organicky navyšovat budget, můžeš si nějaký balík našetřit, půjčit nebo můžeš využít možnosti investorů.

Bez téhle podmínky se sice dá úspěšný affil projekt postavit, ale na úkor obrovské časové investice.

Reklamní kampaň nebo akvizice

Buď budeš skupovat weby s přirozenou návštěvností, nebo si zaplatíš kampaň. Bez návštěvníků nejsou zákazníci a bez zákazníků nejsou provize. Ber to zhruba tak, že na jednoho zákazníka potřebuješ odhadem 10 návštěvníků, takže jestli máš provizi ve výši 100 korun, na 100 tisíc měsíčně budeš potřebovat měsíční cílenou návštěvnost minimálně deseti tisíc lidí a to jsem docela optimista, který vychází z optimalizovaných výsledků. Spíš to bude víc.

Deset tisíc lidí k tobě nepřijde náhodou, proto ty peníze a proto kampaň nebo akvizice.

Vytrvalost

Trpělivost by byl nepřesný výraz. Bez výdrže se úspěch nedostaví, ale sám se necítím zrovna jako trpělivý člověk. Jen jsem si nikdy neuměl představit, že bych nakonec skončil někde zaměstnaný. Nikdy jsem to jako záložní možnost nezvažoval. Pokud se mi něco nepovedlo, nebo něco krachlo, v otázkách, co dál, jsem měl pouze varianty týkající se pozměněného podnikatelského plánu nebo kampaně v jiném oboru. Nikdy jsem ani nepřemýšlel o tom, že bych se na to kompletně vykašlal. Nikdy to nebyla varianta. Pokud to cítíš stejně, nakonec se to povede, ale bude třeba se smířit s tím, že napoprvé to nevyjde a napodruhé taky ne. Tak se na to nevybodni.

Stačí to spojit

To je všechno. Vážně, pokud se ti nedaří výsledky nakopnout, vykašli se na detaily a zaměř se na základní stavební kameny, které jsem zmínil. Najdi si kampaň, propaguj placenou reklamou její textový odkaz, pokud to podmínky dovolují, měř, vyhodnocuj a optimalizuj podle výsledků. Pokud to nepůjde a to na první pokud nepůjde, tak zkus jinou kampaň nebo jinou reklamu. Až tu nejslibnější kombinaci začni pořádně ladit. Možná se zbytečně trápíš s kampaní, která časem přišla o svou perpektivu.

Co nepotřebuješ

Jak vidíš, nezmínil jsem web, dokonce ani počítač. Bez toho se dá obejít. Nepotřebuješ ani samotné kampaně nebo akvizice provádět osobně, pokud na to někoho najdeš. Bez kampaně, vytrvalosti, reklamy či akvizice a ochoty investovat, se však úspěch v affilu nedostaví. Určitě ne v nejbližších letech.

Ještě něco bych rád zmínil. Křetínský tomu říká "autentický zájem", já bych to nazval vášní. Můžeme mít vášnivý zájem o obor, o způsob propagace, o pomoc zákazníkům v nějaké oblasti. Mou vášní je technická část. Když vidím ty možnosti, nejsem ochotný se smířit s tím, že by výsledky nemohly být lepší. Možná tohle ti umí zajistit tu potřebnou výdrž.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

1 reakce na tento článek

  1. Hezká úvaha, se vším souhlasím. Ještě bych zmínil, že když někdo bude mít vytrvalost, bude se vzdělávat, hledat cesty a půjde tou cestou, která má největší potenciál, tak není vyhráno 🙂 Osobně si myslím, že nejtěžší je analyzovat a vybrat si tu CESTU, která bude fungovat. A to nejenom fungovat, to často mohou všechny, ale fungovat s co nejmenším úsilím.