Affiliate síť eHUB začíná udávat trend

Hodně jsem se zamýšlel nad naším současným trhem affiliate marketingu. Už od ledna loňského roku nad tímhle tématem vedu diskuze s Ondrou Hájkem, majitelem sítě eHUB. Páni, sakra, to už je přes rok? Shodli jsme se, že dává smysl, aby tu proběhla určitá konsolidace.

Z aktuálních sítí se mi nejvíc líbí právě eHUB z pohledu technické i obchodní stránky. Asi je zbytečné rozvádět, co všechno stojí na pozadí sítě. Zjednodušeně jsem podobnou péči o tracking nikde v ČR neviděl a ani nejsem přesvědčený o tom, že by takové péče byla běžná tuzemská síť technicky schopna. Dost mě to překvapilo. Já jsem dost technicky a pro-affilácky založený, proto se dívám především na tu technickou část a co dokáže affilákům přinést.

Rozhodl jsem se tedy namísto vytváření další konkurence (na už tak dost přeplněného trhu sítěmi) aktivně zapojit a od Ondry jsem získal možnost podílet se na úspěchu eHubu odměnou za přispění k rozvoji sítě, především v oblasti lead-gen, kde doposud nebyla silná.

Pokud jde o lead-gen, poskytl jsem nějakou svou představu, jak by měla tahle sekce vypadat, fungovat a jak by mohla nejlépe pomoct affilákům. Výsledkem je něco skutečně unikátního. V síti tomu říkáme API formuláře, ale pointa je spíš v tom, že s API napojením vůbec nemusíš umět pracovat, abys mohl využít všech jeho výhod. Namísto pomalého a omezeného iframe jsme použili běžný čistý kód html formuláře, který používá náš script.

Možná to zní složitě, ale prostě si jen vygeneruješ v administraci html formulář, kde je první řádek takovýhle:

<form action="https://ehub.cz/affil-form/process" method="post">

Pak už následují jednotlivá políčka. Vtip je v tom, že na formuláři lze upravit naprosto cokoliv a zároveň je API napojení už vyřešené tím prvním řádkem. Nemusíš si tvořit vlastní script na zpracování a odesílání dat. Stačí jen zkopírovat a vložit. Nejen, že si jednotlivá pole můžeš nastylovat pomocí CSS. Tam to teprve začíná. Lze totiž udělat jakoukoliv úpravu, například vytvořit javascriptový posuvník namísto inputu čísla, pokud to umíš. Nebo si vytvoříš vlastní real-time verifikaci a nápovědy. Můžeš proházet políčka, rozsekat form na vícekrokový a nekonečně dalších možností. Jsi omezen pouze svými schopnostmi a znalostmi kódování, přičemž k základnímu fungování není potřeba nic víc, než copy-paste.

Formulář je zkrátka ve tvé režii a i když je script na zpracování u nás, o možnost měření nepřicházíš, naopak si v administraci vložíš url své děkovací stránky a script po zpracování formuláře pošle návštěvníka na tvou děkovačku, kde už si dáš jakékoliv měřící kódy. Kromě děkovací stránky si můžeš definovat i vlastní identifikátory, které pak lze filtrovat ve statistikách. ( více na http://ehub.cz/blog/post/api-formulare-zapomente-na-iframe )

Takhle profesionálně můžeš už dnes začít propagovat kampaně na hubnutí od Naturhouse, povinné ručení a havarijní pojištění od Suri. Suri mimochodem obchodně řídí Jirka Nový, ex-affiliate manger Pelikán.cz - přečti si rozhovor s ním o tomto unikátním "on-line makléři 21. století".

Další budou přibývat, ať už ze stávajících kampaní, nebo nově chystaných osvícených inzerentů.

Na trhu samozřejmě vnímám nepřehlédnutelnou marketingovou péči sítě Dognet, ale mimo ní je to aktuálně trochu nuda. Prošli jsme depresivním obdobím plném restrikcí, failů a nových omezujících zákonů a já se těším, že affiliate marketing dostane novou energii do žil 🙂

 

Napsat komentář: Stefan Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

1 reakce na tento článek