Náhledový obrázek článku Affiliate v oboru her – do detailu popsaná příležitost
6 min čtení 19.10.2015 v kategorii Affiliate marketing, Chci vydělat

Affiliate v oboru her – do detailu popsaná příležitost

Mezi marketingové rady, jak dělat affiliate byznys, vložím také občas tipy na konkrétní affiliate projekt. To abys věděl nejen jak to dělat, ale i co konkrétně dělat. Takový tip ti pomůže, pokud zatím nemáš svůj hlavní projekt, nebo pokud hledáš další. Případně si z návodu můžeš něco přenést do své oblasti.

Tipy vybírám z pohledu největší příležitosti, kterou aktuálně vidím. Dnešní se bude týkat her, ale nepůjde o klasické affiliate kampaně s platbou za registraci do onlinovky. Půjde totiž o větší peníze.

Obor

Napřed si něco povíme o herním odvětví. Peníze se tu točí v krabicových prodejích, prodejích samotných klíčů bez krabice, šedé zóně prodejů levnějších klíčů z Ruska, in-game nákupech a samozřejme ve velkém zákazníci unikají přes warez.

Jako affiláka, který má rád svou svobodu práce odkudkoliv, mě zajímají především digitální distrubuce klíčů a in-game nákupy. Nechci mít fyzický sklad ani řešit reklamace. Mám rád čistý transakční byznys, který vyžaduje pouze práci na klávesnici. In-game nákupy řeší zmiňované affiliate kampaně s platbou za registraci do onlinovek. Pojďme tedy přejít k těm klíčům.

Na tohle téma doporučuji článek Šedá zóna aneb co se děje na pozadí trhu s aktivačními kódy. Jak ses dočetl, prodej klíčů není tak jednoduchý, jak se na první pohled zdá. Jaká možnost se tedy nabízí affilákovi, který nehodlá najmout partu přepisovačů a rád by pouze zprostředkovával, jak je zvyklý?

Affiliate program

V první řadě potřebuješ nějakého spolehlivého dodavatele, kterému se nestane, že by prodával ukradené či neplatné kódy. V druhé řadě potřebuješ technické řešení, které by tě nestálo tolik úsilí, jako budovat eshop na zelené louce. Oba požadavky řeší Key4you.cz, respektive firma Aktiv Communication s.r.o. Tahle firma je nejen spolehlivá, co se týká klíčů a řešení jejich případných reklamací (5+ let na trhu), ale především umožňuje stavět "konkurenční" eshopy, kterým nabízí své velkoobchodní služby a pronájem eshopového řešení (500 - 2500/měsíčně).

Tenhle affiliate program bude mít takové parametry, o jaké si řeknete. Může jít o řešení na bázi dropshippingu, přeposílání objednávek, nebo cokoliv individuálního. Cenu si určuješ sám a rozdíly mohou být propastné. Na dvou různých eshopech napojených na stejné dodavatelské řešení je stejná hra jednou za 350 a jednou za 959. Výčet funkcí by byl zbytečným kopírováním textu, takže prostuduj nabídku na aktivcommunication.cz.

Po chvilce bádání najdeš i programátora, který jim to řešení vyráběl a u něj se dozvíš o dalších funkcích. Dozvíš se i to, že vyráběl vlastní eshop také dvěma jejich affilákům. Například gameplug.cz. Nebyl by tedy pro něj žádný problém, udělat třetí pro tebe.

system

herniaffilak

Proč je to tak zajímavé?

Už víš, že můžeš mít vlastní eshop s klíči a vydělávat na provizi/marži bez starostí, který by nový konkurent na trhu obvykle měl. Proč je to ale tak zajímavé?

  • I když se většina prodejů realizuje jinak, než přes Seznam vyhledávání (heuréka, aukro, offline), je jediná áčková hra v hledanosti schopna konkurovat výrazům z oboru půjček. A her není málo (long-tail). Jde o velký obor. JRC dělala v době prodeje 600 milionů obrat, z toho 15% na svém eshopu, o kterém si z hlediska konverzního poměru a schopnosti efektivně přivádět zájemce přes internet nedělám žádné iluze.
  • Konkurentů z řad protřelých online marketérů je zanedbatelné množství oproti podobně silným klasickým affiliate oborům. Stačí se podívat na desítku nejznámějších, jejich konverzní schopností a user experience.
  • Stejná situace je v oblasti herních magazínů, které nejsou výkonově zaměřené a neumí efektivně pod recenzí prodat hru. Ideální příležitost na spojení nového či koupeného herního magazínu s eshopem. Doporučuji tuhle šablonu, která už v sobě má eshopové prvky, zbytek vám doladí výše zmíněný programátor.
  • Můžeš mít plně automatizovanou distribuci.
  • Nemusíš řešit napojování platební brány.
  • Nemusíš řešit fakturaci.
  • Máš k dispozici exporty pro Heureka.cz, Zboží.cz, Google Nákupy.
  • Nemusíš řešit podporu pro zákazníky ani reklamace.
  • Na tvůj projekt můžeš také spustit affiliate program. Pokud vyladíš konverze, bude pro řadu menších affiláků efektivnější, jít pod tebe.

gauge

Co dál?

  • Napiš Aktiv Communication email s žádostí o spolupráci a vyžádej si podrobnosti. Trvej nejen na vlastním designu, ale na řešení na vlastním hostingu kvůli možnosti upravovat kód a vkládat různé marketingové pixely.
  • Kup si doménu a nainstaluj WordPress s šablonou Gauge nebo podobnou.
  • Oslov programátora Popelku s žádostí o napojení svého webu na Aktiv Communication platformu.
  • Překopej design podle zásad konverzních landing page. Například změň barvy CTA prvků tak, aby nesplývaly s primární ani sekundární barvou webu atd.
  • Založ si profily na sociálních sítích, zejména na Facebooku a sežeň si prvních pár desítek fanoušků kvůli zamluvení hezké URL adresy profilu.
  • Seznam se s nastavením, investuj do první várky kódů a naplň svůj eshop první bezpečnou várkou několika málo nejprodávanějších titulů.
  • Zahraj si je.
  • Sepiš k nim recenze.
  • Nastav veškeré měření a analytiku, vlož konverzní kódy do košíku a na děkovačku. Vlož i kódy na sběr publik.
  • Nastav první A/B test s radikálnější změnou designu.
  • Vytvoř první reklamní kampaně na FB zaměřené na nákup konkrétních her a na přečtení jejich recenzí. Uvidíš, co bude fungovat líp. Utrať nějaké peníze.
  • Vyhodnocuj fungování kampaní i výsledky A/B testů. Obojí zlepšuj, dokud nebudeš v plusu.
  • Vyhodnocuj, co se prodává, o čem fanoušci píšou a jaký je stav cashflow a dle výsledků naplň eshop.
  • Přidej svůj feed do vyhledávačů zboží a věnuj se i Aukru.
  • Hodně komunikuj s přibývajícími fanoušky na FB, kteří přibudou díky reklamám. Je to vedlejší efekt kampaní, i když nejsou zaměřené na sběr fanoušků a odkazují na web. Postuj například fotky ze svého herního doupěte.
  • Po nějaké době v reklamách oslov cílovou skupinu tvořenou publikem lidí, kteří navštívili tvůj web.
  • Hodně pař hry.
  • Hodně piš recenze, jako doplněk pak třeba i hardwarové.

Kromě tvých affiliate schopností, kterými moc lidí v herním oboru nedisponuje, bude projekt vyžadovat i značné investice. Zejména časové. Předpokládám ale, že dokonalá znalost a osobní mnoha měsíční testování nejnovějších her pro tebe nebude taková oběť, jako pročítání smluv u půjček, abys zajistil srovnatelně obsahově hodnotnou recenzi v podobně velkém klasickém affiliate oboru.

Varování: Bankonaut může výrazně zlepšit tvou dlouhodobou finanční situaci.

Spravuj finance chytřeji

1 komentář u “Affiliate v oboru her – do detailu popsaná příležitost”

  1. ja@ondrejmartinek.cz napsal:

    Super článek 🙂 kdybych neměl už na pár let vybrané vertikály, kterým se chci věnovat, tak by to stálo za hřích si zahrát pár her a využít do puntíku tvůj návod. I přesto díky za něj – jsem zvědav, kolik affiláků, co tenhle blog/mag čte, ten návod využije.

Hledání

Emailový kurz

50 rychlých tipů na okamžité zlepšení tvé finanční situace

Každý den 1 tip emailem.

Nejnovější komentáře

  • Maigi u článku: Jak na silný SEO affil web

    "Jednoduše se základní url udělá cílená na nejcennější výraz a k ní d..."

  • Jiří Franěk u článku: Jak na silný SEO affil web

    "Zajímalo by mě, jak bude vypadat taková url adresa webu s různými home-land..."

  • Maigi u článku: Proč věřit Bitcoinu víc než koruně

    "jde o https://www.mobi.me , ale levnější varianta bude kombinace Bitwala a Re..."

  • Jen u článku: Proč věřit Bitcoinu víc než koruně

    "Co to je za sluzbu, resp. kartu?..."

  • Maigi u článku: Proč věřit Bitcoinu víc než koruně

    "No já mám třeba v kapse kartu, na které jsou Bitcoiny a můžu s ní platit ..."