Náhledový obrázek článku Jak být novým největším affilákem
6 min čtení 2.2.2015 v kategorii Affiliate marketing, Chci vydělat

Jak být novým největším affilákem

Hodně jsem poslední dobou přemýšlel o situaci na trhu z pohledu affiláků a konkurence mezi nimi. Několik firem po mně chtělo jména zhruba 10 nejlepších a při procházení těch jmen jsem zjistil, že dost z nich už se affilu ani nevěnuje a použili ho jen jako přechodnou fázi k jinému byznysu.

Když si odmyslím Michala Hradila, není tu žádný těžký konkurent, který by se nedal poměrně snadno přeskočit a i Michal neudělal v SERPu žádný monopol, který by válcoval trh způsobem, že na dané téma můžeš být maximálně druhý. A to ani v povinném ručení.

Další věc, nad kterou jsem se zamýšlel, je spojení e-commerce holdingu s Czech Media Invest (Daniel Křetínský a Patrik Tkáč). Čeští miliardáři by rádi investovali do internetu, ale nikdo neví, jak. Tohle spojení je první vlaštovka, která se uskutečnila jen proto, že Rockaway má už slušnou velikost a miliardáře drobnější věci nemohou zajímat.

Tématicky by je ale místo e-commerce měly zajímat spíš lead-gen oblasti, protože mohou využít synergií s offline byznysem, který už mají. Určitě by se jim hodila firma, která z internetu generuje zákazníky na energie, pojištění a podobně. Bohužel pro ně tu není žádná ve slušné velikosti. Přitom by mohla. Z mého pohledu tu může vyrůst affiliate firma, která bude generovat z affilu o řád víc, než současný nejlepší.

Osobně nechci začít budovat nevěstu na vdávání, spíš než exit se mi víc líbí myšlenka dlouhodobě řídit úspěšný projekt. Exit miliardářům na míru můžeš udělat klidně ty. Rozhodl jsem se ale postavit svůj příští affil projekt natolik velký, že zasáhne žebříček nejlepších affiláků v zemi. No a protože většina lidí je natolik neakceschopných, a protože na nějaké 2-3 super hráče je tu v pohodě prostor, klidně popíšu, jak se takový projekt staví.

Nejvíc peněz leží v koncentraci na obrat a procesy

Rychle vyrůst znamená v affilu koncentrovat se na obrat a na procesy. Začnu s obratem.

V první řadě je třeba si uvědomit, že 50k/m v affilu se nedělá tak, že by někdo dřel na svém webu každý den a po X měsících mu vypadlo padesát čistého zisku, ale tak, že do svého affil projektu někdo 100 měsíčně naleje a 150 díky tomu získá. Jestli se z něj nakonec superaffilák stane, záleží na tom, co udělá s tím čistým ziskem. Může si ho nechat a může ho reinvestovat způsobem, že bude každé 3 měsíce otáčet trojnásobek. Samozřejmě za ideálních podmínek s jednoduchou matematikou.

Je nesmysl ptát se affiláka, co z jeho příjmů je čistý zisk a co náklady, protože s tímhle poměrem si může hrát dle své libovůle. Ideální je, když čistý zisk nemá skoro žádný, pokud chce vyrůst. V téhle situace je třeba se plně koncentrovat na obrat a s každou čistou vydělanou korunou se pokoušet obrat navýšit. Hrozně se mi líbí věta, kterou jsem slyšel od Michala Hardyna: "Z obratu zisk uděláš, ze zisku obrat ne." Myslím, že je všeříkající.

Převedeno do praxe, pokud chci být affilák číslo 1, začnu na minimálně funkční web posílat lidi v objemu zhruba 3000,- Kč / denně a hned vzápětí se soustředím na zefektivňování procesů, ať co nejdřív přestanu krvácet a dostanu se do plusu.

V koncentraci na obrat pomůže výběr oblasti, která je dostatečně velká, aby tě neomezila. Vyber si inzerenta, který má dostatečný kapitál pro tvé představy velikosti, a který může růst spolu s tvým projektem. Především si ale uvědom, že velikost současné jedničky je dost značná na to, abys minimálně první 2-3 roky zapomněl na veškerý zisk z projektu do vlastní kapsy.

Procesy

Celý affiliate marketing je jen o procesech a konverzních poměrech v každém z nich. Jako adept na nejlepšího affiláka musíš stále dokola navyšovat objem a ladit efektivitu jeho monetizace. Zmínil jsem "minimální funkční web" na začátku. Tohle jsem zmiňoval v přednášce na Affiliate konferenci. Prostě si postavíš základní web, který dokáže převést návštěvnost na peníze skrz affiliate monetizaci a hned pouštíš traffic. Až druhý krok ladí web postupně k dokonalosti. I malé zefektivnění se výrazně projeví na výdělcích, které jdou obratem do vyššího trafficu až dokud nepřestaneš být ve ztrátě.

I v plusových číslech tohle samozřejmě opakuješ tak dlouho, dokud zvládneš být bez zisků z projektu. Čím déle to vydržíš, tím bude nakonec větší a může později financovat další podobný.

Abych se opět vrátil k praxi, může jít o:

  • Livechat podpora, alespoň dopoledne na pár hodin
  • Podstránky s přidanou hodnotou, magnety, kalkulačky, ebook...
  • Optimalizace vlastního formuláře skrz API
  • Nonstop A/B testy
  • Měření všech kroků a cílů na webu přes GA.
  • Sbírání mail databáze, cílení na Facebooku na audienci z této databáze
  • Blog
  • Videomarketing
  • a další...

Těch možností je hromada. V zásadě je jedno, jakým způsobem zvýšíš konverzní poměr. Principielně jde zkrátka o soustavné zvyšování konverzního poměru při soustavném navyšování objemu trafficu. Samozřejmě tohle je projekt, kterého se účastní víc lidí, v jednom by to člověk zvládl maximálně řídit, ale princip je stejný v jakkoliv malém začátku. Stejným způsobem vyrostli i Michal Hradil, 5DM a další.

Není to složité, čímž neříkám, že je to snadné. Celá příčina tak velké příležitosti na trhu je v tom, že málokdo si nevezme zisk do kapsy a málokdo do affil projektu pustí desetitisíce a následně statisíce v trafficu. Přitom v offline podnikání by nikoho nenapadlo něco zkusit s tisícikorunou. Minimálních 200.000 Kč v základním kapitálu firem mělo svůj smysl - stejně nějaké peníze do začátku potřebuješ a affiliate dokáže rozhodně vydělat víc než kdejaká večerka, jen k tomu přistupovat stejně...

Na trhu jsou kromě nejlepšího jen hráči, kteří tenhle proces udělali z mého pohledu buď jednou, nebo udělali jen první část - traffic. Zkus to opakovat soustavně 2-3 roky a uvidíš, co se stane. Můžeš tenhle článek buď odkývat, že to znáš a neudělat to, nebo nahradit jména v TOP 10 sám.

Varování: Bankonaut může výrazně zlepšit tvou dlouhodobou finanční situaci.

Spravuj finance chytřeji

7 komentářů u “Jak být novým největším affilákem”

  1. Jirka napsal:

    Maigi, v druhém odstavci píšeš o tom, že tu není SERP monopol, ale zbytek článku se spíš soustředí na nákup trafficu přes PPC. V tom případě tě SERP vůbec nezajímá, ne?

    1. Maigi napsal:

      SEO by vždy mělo zaujmout sekundární pozici, jinak se člověk na výsledek načeká. Nikdo by se na něj neměl soustředit jako na jedinou činnost a ani jako na první v pořadí. Je ale na místě, u „authority“ webu jsou přítomné všechny možné marketingové metody. Z placeného zdroje těží na začátku, SEO a mailing (po nasbírání kontaktů) se v průběhu přidá.

      1. Chodelka Peter napsal:

        Ja som teda článok nečítal, ale s vyjadrením „SEO by vždy mělo zaujmout sekundární pozici“ nesúhlasím. Sú obory, kde sa Ti PPC ako affilákovi proste nevyplatí nech robíš, čo robíš. Pri pôžičkách síce PPC-čka robím, ale mám iba pár kampaní pretože tie ceny sú už tak vysoké, že je veľmi ťažké byť ziskový. Máš pravdu, že na organické výsledky si počkáš, ale na druhú stranu sú dlhodobejšie a vačšinou aj lacnejšie. Tak isto také magazíny, tie bývajú menej konverzné a PPC na magazín nerobí skoro nikto s kým som sa na túto tému rozprával. Takže to záleží dosť aj od typu webu.

        1. Maigi napsal:

          S tím sice souhlasím, ale není jen SEO a PPC.

  2. 1918@centrum.cz napsal:

    V Sillicon Valley nikdo nechce ziskové firmy, protože nerostou, tudíž tam není dostatečné zhodnocení kapitálu… Toto mě fakt nikdy nenapadlo, většinou uvažují lidi přesně naopak, dobrá myšlenka…

  3. Y2K.bug@seznam.cz napsal:

    Pěkně napsáno. Leč nic nového. Přesně takto by se měla budovat libovolná firma…

    Buď se soustředíš na růst a všechny své zisky reinvestuješ, nebo si užíváš požitků ze zisků a nerosteš. V Sillicon Valley nikdo nechce ziskové firmy, protože nerostou, tudíž tam není dostatečné zhodnocení kapitálu.

    Bohužel v ČR se affiliate dost často spojuje s pasivními příjmy, výdělky z domova a podobné blbosti, které neexistují. To samozřejmě přitahuje lidi, kteří k tomu pasivně přistupují. A také současně nemají peníze na investice, takže něco sami splácají a modlí se, aby jim to alespoň něco vydělalo.

    1. Maigi napsal:

      Raketová věda to vážně není, o to víc mě zaráží, že tu není žádný affil-monopol, který by tím všechny smetl. Tohle kombo tu top 10 dělá napůl nebo úplně, ale jen jednou bez opakování. Pracovat takhle 2 roky, tak prostě musíš být minimálně v top trojce.

Hledání

Emailový kurz

50 rychlých tipů na okamžité zlepšení tvé finanční situace

Každý den 1 tip emailem.

Nejnovější komentáře

  • Maigi u článku: Jak na silný SEO affil web

    "Jednoduše se základní url udělá cílená na nejcennější výraz a k ní d..."

  • Jiří Franěk u článku: Jak na silný SEO affil web

    "Zajímalo by mě, jak bude vypadat taková url adresa webu s různými home-land..."

  • Maigi u článku: Proč věřit Bitcoinu víc než koruně

    "jde o https://www.mobi.me , ale levnější varianta bude kombinace Bitwala a Re..."

  • Jen u článku: Proč věřit Bitcoinu víc než koruně

    "Co to je za sluzbu, resp. kartu?..."

  • Maigi u článku: Proč věřit Bitcoinu víc než koruně

    "No já mám třeba v kapse kartu, na které jsou Bitcoiny a můžu s ní platit ..."