Náhledový obrázek článku Jak mít do roka úspěšný recenzní affil web 1/2
7 min čtení 27.7.2015 v kategorii Affiliate marketing, Chci vydělat

Jak mít do roka úspěšný recenzní affil web 1/2

Cože, do roka? Asi už tušíš, že tohle nebude instantní návod, jak získat vyposilovanou postavu za 7 dní. Tenhle návod je totiž funkční, protože v něm nejsou žádné zkratky a všechno si musíš tvrdě odmakat. Může tě i odradit, ale pokud ne a pokud nebudeš hledat způsoby, jak si jednotlivé kroky zjednodušit nějakým obcházením, odměna bude víc než sladká - bude dlouhodobá.

Návod na úspěšný recenzní affil web měl nakonec takový rozsah, že jsem ho rozdělil na dva díly.

A hned na úvod mám výjimku potvrzující pravidlo. Jedno ulehčení výrazně doporučuji. Nejlepší start je totiž koupit něco hotového s historií. Budeme budovat recenzní web s velkým důrazem na SEO a u vyhledávačů to mají nové projekty těžké. Hledáme proto web stejné nebo podobné tématiky, který je hodně obsahově bohatý, a který už existuje několik let. Řídit se také můžeme pomocí odkazového profilu, který zjistíš pomocí desítek webových nástrojů. Vyhýbej se webům s většinovým množství odkazů z katalogů.

Ideální je, když podle designu poznáš, že se autor zasekl v dobách počátků internetu. Obsah bude hodnotný, i když strukturou nečitelný pro pohodlného moderního návštěvníka. Zkrátka ve všech ohledech něco jako www.vrtulnik.cz. Pokud narazíš na podobný klenot, občas budeš mít štěstí i na nasazené veřejné měření návštěvnosti. Počítej s tím, že návštěvnost se může už po pár týdnech tvým zásahem ztrojnásobit.

Přesměrování

V první řadě si po koupi zaeviduj veškerý textový obsah a přesné znění URL adres každé podstránky, například pomocí sitemapy. Koupený web a jeho soubory ani nepotřebuješ, pokud si sesbíráš obrázky a pokud na webu není větší množství nějakých hodnotných komentářů. Kupuješ texty, historii a odkazový profil.

Je to jako kompletní rekonstrukce nemovitosti od základu. Buď použiješ pouze obvodové zdivo, nebo dům zbouráš a použiješ jen adresu lokality. V našem případě nemusíme používat ani doménu koupeného webu, jen ji pečlivě přesměrujeme na svou včetně všech podstránek pomocí .htaccess souboru a 301 přesměrování. Tím získáme původní pozice koupeného webu ve vyhledávačích, i když to bude pár dní až týdnů trvat. Musíme však na svém novém webu mít hned od začátku přesměrování doplněné texty, které na původních adresách byly. Samozřejmě budou mít lepší strukturu nadpisů a čitelnost.

Pokud žádný ideální web s historií nemůžeš najít, nevadí. Začni stavět na nové doméně, koupit a přesměrovat projekt se dá kdykoliv později v průběhu.

Mimochodem, na themeforest.net najdeš pod štítkem "review" spoustu vyloženě recenzně zaměřených WordPress šablon.

Bohatý long-tail

Recenzní affil weby se dělají především pro návštěvnost z vyhledávačů, i když časem získáš i odkazy z diskuzních fór, blogů a sociálních sítí. Sháníš návštěvníky, kteří se nacházejí v předposlední fázi nákupního procesu, abys je dovedl do úspěšného nákupu a zinkasoval za to provizi. V článku Jak na silný SEO affil web jsem podobnou SEO strategii popisoval, ale nezaměřoval jsem se v něm na magazíny, spíš na produktové landing page s blogem jako doplňkem. Recenzní web je ale víceméně magazín a má samozřejmě svá specifika. Určitě si ale přečti i zmiňovaný článek.

Recenzní web bude zaměřen na long-tail, tedy na obrovské množství specifických konkrétních výrazů, které hledá málokdo. V součtu se však postarají o stabilní konverzní návštěvnost, kterou neovlivní propad pozic na hlavní hledané výrazy.

Web bude kvůli tomu mít stovky až tisíce podstránek. To zajistíme tím, že vyrobíme:

  • jednotky položek v menu

Nedělej složitá několikapatrová submenu. Menu musí být jednoduché. Mysli i na mobilní uživatele. Zmatený návštěník je ztracený návštěník. Menu má mít skutečně jen pár jednotek položek.

Každé položce - kategorii článků vyplň bohatý popis a uprav si šablonu tak, aby popis zobrazovala.

  • desítky položek ve slovníčku pojmů

Slovník pojmů je dobrý pomocník pro interní prolinkování.  Nedělej ho jednostránkový. Udělej na jedné stránce seznam pojmů, což bude seznam odkazů na jednotlivé pojmy a vyrob každému pojmu svou podstránku. Ve WordPressu se dá nastavit mateřská (nadřazená) stránka, takže když výrazu dáš mateřskou stránku slovnik, bude adresa vypadat /slovnik/konkretni-pojem. To je použitelné řešení i pro ty, co si intuitivně upravují url adresu, když chtějí něco najít.

Sepiš výrazy, o kterých tématicky píšeš, a kterým nemusí každý rozumět. Neomezuj se na jeden stručný odstavec, jako ostatní. Sepiš skutečně kvalitní a bohatou podstránku pouze o jednom konkrétním výrazu. Na ty pak odkazuj ve všech článcích. Tohle dá sílu podstránce s pojmem, který má pak šanci se slušně umisťovat ve vyhledávačích dalším návštěvníkům, kteří pojmu nerozumí a tvůj web neznají.

  • desítky položek v seznamu štítků

Štítky moc nepoužívám jako seznam témat, o kterých píšu - od toho mám slovník pojmů. Štítky jsou však ideální k označení výrobce či poskytovatele recenzovaného produktu. Každou recenzi označíš jen jedním štítkem výrobce, případně dvěma, pokud jde o porovnání formou duelu. Shluk štítků si umístíš do sidebaru - nahoru do viditelné části. Tím vznikne vlastně druhé menu, kde jsou články kategorizovány podle výrobců, a kde si snadno návštěvník vyjede články o produktech svého oblíbeného výrobce.

Opět vyplň popis štítku (o výrobci) a uprav šablonu tak, aby ho zobrazovala v detailu štítku. Návštěvník tak po kliknutí uvidí stručný popis výrobce a pod ním seznam recenzí jeho výrobků. Pod popiskem štítku nebo kategorie je ideální místo pro CTA, které může odkazovat na recenzi nejoblíbenějšího produktu výrobce/kategorie nebo rovnou affil odkaz.

recenzniaffilweb

  • stovky článků

V tomto bodě mohu doporučit jen dřinu. Pokud chceš do roka skutečně kvalitní a úspěšný recenzní affil web, který bude fungovat i bez placených kampaní díky SEO návštěvnosti, piš každý den.

Recenze

Zaměř se na nevýhody stejně, jako se zaměřuješ na výhody. Nesnaž se prodávat za každou cenu. U koho si raději koupíš auto? U prodejce, který ti vychválí oba vozy, mezi kterými se rozhoduješ, nebo u toho, který u každého řekne výhody i skryté nevýhody?

Nedělej z recenzí pouhé výpisy parametrů, jak to obvykle bývá. Už to, že budeš číst obchodní podmínky výrobců a prodejců, ti dá silný informační náskok před konkurencí a velkou výhodu pro čtenáře. Čitelně jim popiš to nejdůležitější, co jsi našel.

Dej si za cíl, ať na internetu v češtině neexistuje pravdivá informace o produktu, kterou by zájemce nenašel ve tvé recenzi. Buď nejkomplexnější recenzí, která poráží ostatní jednoproduktové ministránky nejen díky tomu, že je součástí aktualizovaného magazínu. Vytvoříš si tím i hodnotný brand.

Pod recenzi mezi článek a jeho komentáře vlož CTA button s odkazem ke koupi. Doporučuji použít Facebook komentáře. Omezíš tím spam i potížisty, protože komentující budou většinou vystupovat pod vlastním jménem. Také ti to pomůže s návštěvností z této sociální sítě.

Varování: Bankonaut může výrazně zlepšit tvou dlouhodobou finanční situaci.

Spravuj finance chytřeji

2 komentářů u “Jak mít do roka úspěšný recenzní affil web 1/2”

  1. Jirka Langer napsal:

    Michale,
    díky za super článek. Měl bych 2 dotazy:
    1) Jak bys doporučoval vyhledávat weby s historií typu vrtulnik.cz? Je ještě jiný způsob, kromě ručního procházení výsledků fulltextu?
    2) Jaké konkrétní kroky bys doporučil pro zmiňované ztrojnásobení návštěvnosti?

    Díky a těším se na druhý díl.
    Jirka

    1. Maigi napsal:

      Ahoj,

      ad1) já třeba procházím veřejný katalog měřiče návštěvnosti waudit.cz. Často méně zkušení majitelé webu neodškrtnou fajfku „veřejné“ a díky tomu nejen nacházím starší weby, ale znám i jejich návštěvnost.
      ad2) vlastně jen koupím novou doménu, přesměruju přes 301 starý web na novou adresu a na ní postavím nový web se zachováním adres podstránek a textů. Je to použitelnější, modernější a vyhledávač to ocení. Reindexuje se to asi za týden nebo dva. Návštěvnost máš okamžitě, po pár dnech se v SERPu aktualizuje náhled a po těch 2 týdnech se mi sama ztrojnásobila návštěvnost, protože při reindexaci to získalo trochu lepší pozice na všech výrazech, kde původní web byl.

Hledání

Emailový kurz

50 rychlých tipů na okamžité zlepšení tvé finanční situace

Každý den 1 tip emailem.

Nejnovější komentáře

  • Maigi u článku: Jak na silný SEO affil web

    "Jednoduše se základní url udělá cílená na nejcennější výraz a k ní d..."

  • Jiří Franěk u článku: Jak na silný SEO affil web

    "Zajímalo by mě, jak bude vypadat taková url adresa webu s různými home-land..."

  • Maigi u článku: Proč věřit Bitcoinu víc než koruně

    "jde o https://www.mobi.me , ale levnější varianta bude kombinace Bitwala a Re..."

  • Jen u článku: Proč věřit Bitcoinu víc než koruně

    "Co to je za sluzbu, resp. kartu?..."

  • Maigi u článku: Proč věřit Bitcoinu víc než koruně

    "No já mám třeba v kapse kartu, na které jsou Bitcoiny a můžu s ní platit ..."