Náhledový obrázek článku Jak mít do roka úspěšný recenzní affil web 2/2
6 min čtení 3.8.2015 v kategorii Affiliate marketing, Chci vydělat

Jak mít do roka úspěšný recenzní affil web 2/2

Pokračování návodu na úspěšný recenzní affil web ti pomůže rozkrýt, proč si jen obtížně na trhu koupíš nějaký zavedený recenzní projekt se slušnější návštěvností a historií. Buď takový projekt na prodej neseženeš, nebo bude jeho autor požadovat nesmyslně vysokou částku. Existuje dobrý důvod, proč tomu tak je, i když úspěšných recenzních webů existuje celá řada. Jsou totiž velmi stabilní dojnou krávou. Dočti si proto dnes návod, jak si takový projekt s pomocí píle, trpělivosti a dobré strategie vytvořit svépomocí.

Kouzelné slovní spojení "recenze a zkušenosti"

Tvá recenze by měla mít název "Model XY recenze a zkušenosti". To zajistí, že se začne zobrazovat na často hledaný výrazy typu "Nokia 6300 recenze" a "Nokia 6300 zkušenosti" zároveň. Někteří se snaží chytat na slovní spojení "firma XY podvod", ale tomu se vyhýbám. Žádná firma by nechtěla figurovat v článku s takovým nadpisem, i když je v něm napsáno, že zrovna tahle firma je čistá. Návštěvníci z takového sousloví také nebudou nejkvalitnější.

Po 3-4 recenzích vlož článek, který recenze trochu oživí. Například "nejlepší X s XY vlastností",  "nejlepší X roku 2015", "duel X a Y: který je lepší?" atd.

Buď rychlý

Vyhledávače mají rádi nejen aktualizovaný obsah (minimálně 1x týdně), ale také aktuální. Svůj obor bys měl znát, měl bys mít nastavené nejdůležitější zdroje o tématu webu v RSS kanálu a mít nastavené třeba Google Alerty. Dřív nebo později se stane, že přijde důležitá novinka, například změna názvu zavedené firmy, stažení produktu z prodeje kvůli problémům a podobně. Buď mezi prvními 3-5, kdo o tom napíšou. Když budeš dost rychlý, budeš odkazován jako zdroj těmi, kdo na novinku přijdou později. Získáš cenné odkazy a přízeň vyhledávačů díky aktuálnímu obsahu. Sdílej svůj článek také okamžitě na sociálních sítích. Třeba se chytne a jako lavina se bude šířit mezi všemi, kdo novinku považují za šokující.

Díky tomuto přístupu jsem také získal pár vzácných domén, které byly volné, protože o novince vědělo jen málo lidí.

Symbióza affil webů

Nemyslím si, že je pro recenzní web vhodné umístit dokončení akce (třeba iframe formulář) bez přesměrování na jiný web. Web by nepůsobil nezaujatě a jeho recenzím by lidé nedůvěřovali. Měli by tě za prodejce, když máš prodej přímo na webu. Vždy tedy používej prostý affil odkaz do CTA tlačítek pod recenzemi. Kouzlo je v tom, že weby, na které přesměrováváš, se sice mohou tvářit jako od výrobce, ale stále mohou být tvé.

Ideální je silně prodejně zaměřená jedno až pěti stránková landing page. SEO strategii tyhle landing page nepotřebují, protože návštěvnost k nim bude proudit přímo z recenzí. Než se vylekáš, že budeš muset vyrábět affil web ke každému výrobci či recenzovanému produktu, uvědom si další výhodu recenzního webu. Po nějaké době se slušnou návštěvností zjistíš, na jaké produkty se vyplatí udělat samostatný web a na jaké ne. Jednoduše se podíváš na čtenost článků o jednotlivých produktech. Nebo ještě lépe: pod produktové recenze dej CTA s affil odkazem přímo na web poskytovatele a měř si prokliky buď přes administraci affiliate programu nebo přes on-click události v Google Analytics. Jakmile zjistíš, na které CTA se nejvíc kliká, pak přesně k němu dovyrobíš affil web, kde návštěvník akci dokončí.

A/B testování

Je samozřejmě lepší mít návštěvníkovo dokončení akce na své straně s možností optimalizace přes A/B testování. Takových webů uděláš, kolik zvládneš s prioritou dle prokliků konkrétních CTA u recenzí. Pokud máš stejné typy affil webů, na které návštěvnost z CTA přivádíš, můžeš podle nejnavštěvovanějšího z nich a jeho A/B testů upravovat ostatní, u kterých by malá návštěvnost nikdy nic neotestovala. Nebude to vždy stoprocentní, protože na jiném produktu skončí trochu jiní lidé, ale obecně v celku si pomůžeš.

Sociální sítě

Strategie sociálních sítí u recenzních webů je jednoduchá. Určitě nesdílej nudné "Nová recenze produktu XY, čtěte zde: link". Použij trochu kontroverze a sdílej vlastnost, která pro tebe byla překvapením, když jsi produkt recenzoval. Je jedno, jestli je pozitivní nebo negativní. Například "Tak tahle potvora vydrží nabitá měsíc v kuse! link" nebo "Spousta chvály, ale XY se neskutečně přehřívá! Co dalšího skrývá? link".

Jde o to, že zájemce o produkt už asi četl hodně recenzí a vlastnost, o které zatím nevěděl, ho okamžitě přiláká. Po přečtení tvé recenze si už může říct: "Aha, to jsem nevěděl, OK, tak teď už vím asi všechno podstatné a pokud se smířím s tímhle, jdu to koupit."

Emailing

Emailing se nehodí do každého oboru, který lze recenzovat, ale do většiny ano. Především pak do těch, kde je nákupní proces delší a cena produktu/služby vyšší. Doprostřed recenze můžeš dát něco jako "stáhněte si video, kde jsme otestovali, co tenhle mobil vydrží" a vyzvat uživatele k vložení emailu, na který pošleš video. Druhý den pak zkus automaticky poslat email s odkazem na prodejní web nebo třeba na srovnávač cen Heuréka nebo HledejCeny. Něco ve stylu: "Ten mobil vydrží vážně hodně, co? A v tuhle chvíli je nejlevnější na webu XY za ... Kč, tak to nepropásni!"

Závěr

S recenzním webem se dá poměrně dobře hrát a zkoušet na něm nejrůznější strategie, texty, umístění prvků a prodejní cesty bez ztráty stabilního umístění ve vyhledávačích a bez výkyvů návštěvnosti. Určitě naplno využívej výhod A/B testování na nejnavštěvovanějším produktu a přenositelnosti výsledků na celý web. Čím obsahově bohatší během let bude, tím budou mít tyto testy větší dopad na tvé příjmy.

Připrav se na to, že tě psaní nebude vždy bavit, a že se do něj budeš muset nutit. Snaž se však nespadnout do stereotypu psaní pro psaní a raději si dej pauzu a běž se projít. Čím originálnější recenze budeš mít, tím hodnotnější web postavíš. Dřív nebo později ti budou psát samotní prodejci a výrobci, aby nabídli provizi, protože se staneš důležitým oborovým médiem. Nikdy jim však neumožni platit fixní poplatek za bannerové kampaně. Nepřistup ani na bannerové kampaně na výkonnostním modelu. Nejsi nástěnka na plakáty, ani návštěvníci blikající plochy neocení. Ať prodejci nabídnou API. Dobře recenzuj a posílej přes CTA button cílenou návštěvnost na vlastní web, nebo přímo do košíků.

Varování: Bankonaut může výrazně zlepšit tvou dlouhodobou finanční situaci.

Spravuj finance chytřeji

Hledání

Emailový kurz

50 rychlých tipů na okamžité zlepšení tvé finanční situace

Každý den 1 tip emailem.

Nejnovější komentáře

  • Maigi u článku: Jak na silný SEO affil web

    "Jednoduše se základní url udělá cílená na nejcennější výraz a k ní d..."

  • Jiří Franěk u článku: Jak na silný SEO affil web

    "Zajímalo by mě, jak bude vypadat taková url adresa webu s různými home-land..."

  • Maigi u článku: Proč věřit Bitcoinu víc než koruně

    "jde o https://www.mobi.me , ale levnější varianta bude kombinace Bitwala a Re..."

  • Jen u článku: Proč věřit Bitcoinu víc než koruně

    "Co to je za sluzbu, resp. kartu?..."

  • Maigi u článku: Proč věřit Bitcoinu víc než koruně

    "No já mám třeba v kapse kartu, na které jsou Bitcoiny a můžu s ní platit ..."