Náhledový obrázek článku Jak na silný SEO affil web
6 min čtení 26.1.2015 v kategorii Affiliate marketing, Chci vydělat

Jak na silný SEO affil web

Mít SEO affil web je na trhu běžné, ale určitě nenajdete moc vzorů, jak by měl vypadat. Běžné je, zaměřit se čistě na SEO, což už je samo o sobě špatně a nejčastěji je důvodem předpoklad, že SEO web je tak nějak zdarma, zatímco do placených kanálů se začátečníkům moc nechce.

Zatím jsem moc o SEO webech nepsal, protože jsem se snažil vštípit princip: traffic na prvním místě. SEO není zrovna rychlá metoda, jak traffic získat a neměla by být ani první, je ale jedna z nejkvalitnějších a proto si svůj prostor rozhodně zaslouží. Pokud se udělá takový web pořádně, může z vyhledávačů tvořit nejcennější část tvých konverzí. Jak ale vyrobit silný SEO affil web bez kompromisů?

pavucina

Pavučinový princip

Vybudovat silný SEO affil web, který bude přinášet stabilní objem konverzí roky, bude vyžadovat spoustu času a spoustu práce. Určitě nebude stačit landing page s pěti podstránkami. Potřebuješ obor s objemným longtailem, kde se dá vymyslet a dohledat tisíce klíčových výrazů a téměř na každý z nich budeš potřebovat podstránku. Robotem se sice dá generovat podstránka s textem a klíčovým slovem, použít lze ale jen na ten nejdrobnější ocas, který skoro nikdo nehledá a konkurence na tyto výrazy prakticky není. Na ostatní už bude potřeba smysluplný text slušnější délky s jasným přínosem pro návštěvníka.

Míra hledanosti tu do určité míry definuje přímo úměrně i délku a kvalitu textů. Samozřejmě čím hledanější výraz se silnější konkurencí, tím víc musí text připomínat přínosnou slohovou práci. Stejné to je se sháněním odkazů na jednotlivé podstránky. Připomíná to pavučinu, která je ve svém středu nejhustěji propletená. Také má tím větší šanci zachytit letící mušku, čím je větší, silnější a hustěji propletená vlákny.

Není to jednoduchá práce na pár týdnů, ale čím důkladněji tímto způsobem zakořeníš v SERPu, tím stabilnější strom to bude. To znamená, že ho neovlivní výkyvy pozic na nějaké konkrétní výrazy, protože 90% konverzí bude z longtailu.

Design podstránek pro návštěvníky i pro roboty

seoMožná si kladeš otázku, jak zpracovat u důležitých klíčových výrazů tolik textu na stránku a zároveň udržet web přehledný pro návštěvníky, kteří pouze skenují stránky očima. Ti nejlepší zkrátka rozdělí design na horní a spodní část. Horní je pro návštěvníky - vzdušná, s jednoduchými údernými hesly a doprovodnou grafikou. Ta spodní je naopak určena vyhledávačům a jejich robotům. Obsahuje neuvěřitelné množství textu a často kašle na nějakou přehlednost. Kouzlo je v tom, že dolů se kromě robotů nikdo reálně nedoscrolluje a pokud ano, velmi rychle se vrátí zpět nahoru, protože ho hustý text odradí od čtení.

Osobně doporučuji udržet přehledný text i ve spodní části - dát mu strukturu, nadpisy, seznamy bodů a podobně, protože vyhledávače už dnes umí rozeznat přehledný text od nepřehledného. Mám ale ověřeno, že i tak se dostaneš na slibné pozice. Vyčerpávající text je natolik pracný, že se v SERPu vidí málo a vyhledávač ocení každou informaci navíc, kterou ostatní nemají.

Jeden klíčový výraz na podstránku včetně homepage

Další princip, který se mi osvědčil, je zaměření obsahu podstránky na jedno jediné klíčové slovo či sousloví. Když se nad tím zamyslíš, musíš být pro vyhledávač na dotyčný výraz relevantnější, pokud jsi zaměřen právě na jeden konkrétní výraz. Pokud hledám Škodu Octavii, vyhledávač mi sám chce nabídnou web či podstránku o Škodě Octavii a ne web o Škodovce obecně nebo článek o autech.

Tohle se týká i homepage, kde princip jednoho výrazu téměř nikdo nepoužívá. Vyber si jedno z nejdůležitějších klíčových sousloví a na to zaměř obsah homepage.

Víc vstupních stránek

Možná tě hned napadlo, že máš třeba 6 důležitých klíčových výrazů a pravidlo jednoho výrazu na homepage tě docela omezuje. Co však málokoho napadne je, že ti nikdo nenařizuje mít jednu homepage, respektive jednu vstupní landing page, kterou uvidí návštěvník jako první.

Využij toho a udělej kopii homepage se zaměřením na jiný výraz, nebo na jinou cílovou skupinu, která vaše téma hledá jiným výrazem a způsobem. Kromě textu můžeš landing page rozlišit jiným obrázkem, trochu jinou strukturou a podobně. Můžeš mít zvlášť landing page pro ženy a zvlášť pro muže. Můžeš mít zvlášť landing page na PPC kampaně a na mailing, kde se příchozí uživatelé chovají trochu jinak.

Pokud nebudeš mít stejné texty, vyhledávač to nebude brát jako duplicitu a automaticky nabídne odpovídající landing page při vyhledávání odpovídajícího výrazu, protože taková landing page bude k výrazu relevantnější.

Strategie nejlepší z nejlepších

Při tvorbě obsahu na konkrétní výraz zkus najít to nejlepší, co se dá v SERPu najít z pohledu uživatele a to zpracuj lépe. Někdy to bude znamenat hustější text, jindy naopak stručnější a někdy zhruba stejný, ale sepsaný z jiného úhlu pohledu. Zkrátka překonej toho nejlepšího a buduj to nejrelevantnější, co může člověk na dané téma přečíst. Tak získáš přirozené zpětné odkazy, ty totiž v největší míře vznikají právě u obsahu, který je nejrelevantnější na dané téma.

Logicky pokud najdeš tu nejlepší možnou definici, co to je Affiliate marketing, budeš link posílat všem, kteří se tě budou na takovou definici ptát.

Aktualizace

Vyhledávače mají rádi nejen kvalitní, ale i aktualizovaný obsah. Ideálně si na webu vybuduj sekci blog, kde piš novinky jednou týdně. Na homepage si nastav zobrazování například posledních příspěvků, ať se s každou zveřejněnou aktualitou homepage trochu změní.

Závěr

Znovu bych rád zopakoval, že vybudovat silný SEO affil web není práce na víkend a ani jeho výsledky se nedostaví do měsíce. Je to dlouhodobý projekt a proto se na něj nezaměřuj jako na jediný zdroj trafficu a ani jako na první zdroj trafficu. SEO bys měl budovat roky bokem vedle přímých marketingových aktivit, jako jsou PPC kampaně nebo mailing. Za tvrdou práci se ti ale nakonec odvděčí stabilním trafficem a jedním z nejkvalitnějších zdrojů leadů, které znám. Stabilní dodávky leadů vyšší kvality navíc ocení i affiliate programy a sítě vyšší provizí. Nezapomeň si o ní říct.

Varování: Bankonaut může výrazně zlepšit tvou dlouhodobou finanční situaci.

Spravuj finance chytřeji

2 komentářů u “Jak na silný SEO affil web”

  1. Jiří Franěk napsal:

    Zajímalo by mě, jak bude vypadat taková url adresa webu s různými home-landing pagemi, napadlo mě udělat tam a/b testování, aby se střídali výrazy, ale jak se na to bude dívat strýček Google?

    1. Maigi napsal:

      Jednoduše se základní url udělá cílená na nejcennější výraz a k ní další podstránka na adrese /sekundarni-klicovy-vyraz na které bude landing page zaměřená na jiný výraz, který třeba i hledají jiní lidé a proto bude mí jiné texty, jinou SEO optimalizaci a jiné obrázky. Takových podstránek může být libovolné množství. Strejda Google jednoduše bude zobrazovat základní url na základní výraz a podstránku na sekundární výraz, protože na ty výrazy budou tyto podstránky nejrelevantnější stránky z webu. Pokud se budou obě dostatečně lišit, bude indexovat a zobrazovat obě, každou na jiný výraz.

Hledání

Nejnovější komentáře

  • Maigi u článku: Jak na silný SEO affil web

    "Jednoduše se základní url udělá cílená na nejcennější výraz a k ní d..."

  • Jiří Franěk u článku: Jak na silný SEO affil web

    "Zajímalo by mě, jak bude vypadat taková url adresa webu s různými home-land..."

  • Maigi u článku: Proč věřit Bitcoinu víc než koruně

    "jde o https://www.mobi.me , ale levnější varianta bude kombinace Bitwala a Re..."

  • Jen u článku: Proč věřit Bitcoinu víc než koruně

    "Co to je za sluzbu, resp. kartu?..."

  • Maigi u článku: Proč věřit Bitcoinu víc než koruně

    "No já mám třeba v kapse kartu, na které jsou Bitcoiny a můžu s ní platit ..."