Náhledový obrázek článku Jak vydělat na nemovitostech
6 min čtení 16.6.2017 v kategorii Chci investovat, Chci vydělat, Nemovitosti

Jak vydělat na nemovitostech

Nemovitosti mě přitahovaly od dětství. Léta jsem se snažil přijít na to, jak na nich vydělávat. Odrazovala mě dlouhá doba návratnosti oproti internetovému marketingu, kde se aktálně pohybuji. Pravdou ale je, že se nad tím stačí jen podrobněji zamyslet. Cest, jak vydělat na nemovitostech existuje mnoho a návratnost může být i neuvěřitelně krátká. Na druhou stranu každá z následujících kapitol má celou řadu skrytých problémů a nástrah, kterým je třeba se buď vyhnout, nebo na nich získat cenné zkušenosti.

Koupě za účelem pronájmu

Tahle možnost každého napadne jako první. Na první pohled je ve velkých městech návratnost 10 let, ale jen do chvíle, kdy financujete nemovitost vlastními penězi. To se stává málokdy, že by člověk u nákupu nemovitosti nepotřeboval hypotéku, nebo jen nevyužil výhod cizích peněz.

Při financování hypotékou, lze najít takovou nemovitost, která:

  • nájmem vydělá víc, než je splátka hypotéky + další náklady, takže přináší čisté cashflow
  • přináší nájemníkem snižovaný dluh hypotéky (takže za několik let je nemovitost tvoje)
  • přináší snižování daňového základu
  • může růst na hodnotě při případném pozdějším prodeji
  • může tyto způsoby kombinovat

TIP: Všemi těmito možnostmi se denně zabývá investor Jakub Koreis, který píše velmi detailní a upřímný blog. Rozhodně tedy doporučuji prostudovat jeho denikrealitnihoinvestora.cz. Dalším investorem, který se nebojí podělit o svoje realitní úspěchy a trable, je Fandor.

Vzhledem k zákonům, které nahrávají nájemci namísto majiteli nemovitosti, může koupě za účelem pronájmu někoho odradit. K tomu to shánění nových nájemců, když původní odejdou, řešení provozních problémů, přepis energií atd. Přesně pro takové situace existuje služba "Ideální nájemce", která sežene nájemce, stará se o provozní záležitosti a garantuje obsazenost včetně definovaného příjmu.

Rekonstrukce

Práce firmy KOUBA INTERIERRůst hodnoty nemovitosti nemusí pramenit pouze z aktuální situace na trhu, sazeb hypoték, nebo třeba z budování blízké stanice metra. Hodnotu nemovitost můžeš zvýšit také sám investicí do její rekonstrukce. Někteří investoři se živí tím, že skupují ruiny a prodávají je se ziskem jako renovované. To se může týkat i modernizace starých bytů s umakartovým jádrem.

Zásadní je v takovém případě mít spolehlivou firmu nebo dodavatele, kteří rekonstrukci neodfláknou a nepřidělají víc starostí a výdajů.

Určitě doporučuji práci firmy Kouba Interiér, jejichž práci možná často vídáš v médiích. Další spolehlivé firmy a řemeslníky lze najít podle zkušeností zákazníků na NejRemeslnici.cz.

Nákup

Úspěšnou investici do nemovitosti může zajistit už její samotný nákup. Dobrá nákupní cena ti zajistí nesmazatelnou výhodu. Špatná nákupní cena může naopak znamenat jistou prohru a s následujícími tipy se dostaneš v nejlepším na nulu. O rozdíl v řádech statisíců se postará služba inspekce nemovitostí.

Home Staging

Hned po dobrém nákupu nemovitosti je dalším silným kritériem samozřejmě její dobrý prodej. Jeden z bodů, který prodeji pomůže, je poměrně nový pojem Home Staging. Označuje péči profesionálů za účelem zhotovení prodejně zaměřených fotek. Ta péče spočívá ve stylizaci interiéru, úklidu, volby úhlu focení, někdy třeba doporučí vymalování konkrétní stěny, jindy vyměnit polstrování, nebo zbavit se nemoderní lampy či obrazu. Zkrátka cokoliv, co vám přinese fotografie do inzerátu, ze kterých budou zájemci nadšení. Prodej nemovitosti je ze značné části o emocích a neprofesionální fotografie neuklizeného interiéru určitě velký zájem o prohlídku nevyvolají.

Firmy zaměřené na Home Staging vám zařídí také profesionálního fotografa, který si umí pohrát se světlem a zapůjčí vám k tomuto účelu i drobný nábytek a dekorace. Výsledek takové spolupráce můžete vidět na příkladu níže:

Zdroj: Facebook page MAXXUS REALITY

Skutečná cena, za kterou se nemovitost nakonec prodá, je závislá také na počtu zájemců o ni. Vyšperkovaný inzerát s takovými fotografiemi jich zcela jistě přitáhne víc, což cenu samo o sobě zvedá. Profesionální inzerát přiláká větší množství návštěvníků, kteří si ho rozkliknout, z nich je větší počet zájemců o prohlídku a z nich zase větší počet vážných zájemců o koupi. Díky tomu je možné prodat nemovitost o statisíce dráž. Investice do Home Stagingu je oproti tomu řádově v tisícikorunách až nižších desítkách tisíc korun.

Online marketing na vlastní pěst

Fotografiemi a inzerátem to teprve začíná. Celá prezentace musí být na té nejvyšší možné úrovni. Firmy nabízející Home Staging jsou profesionálové na tuto jednu činnost. Například jejich sebeprezentace na webu je žalostná. K úspěšnému prodeji potřebuješ vyšperkovat celou nabídku nemovitosti, nejen fotografie.

Úderné texty

Stejně důležitý je samotný text inzerátu. Ne každý je básnicky nadaný a naopak ne každý zájemce má chuť číst dokola omýlané "nabízíme zprostředkování prodeje bytu OV 3+1 s balkonem v žádané lokalitě poblíž centra města"...

Doporučuji využít služeb profíků na psaní textů, jako je Otto BohušMarie Grafová (nevím, jestli to vůbec jako službu ven nabízí, zkus ji překecat), nebo Michaela Mužíková.

Samostatný web

Dalším krokem je tvorba samostatné webové stránky popisující pouze tu jednu prodávanou nemovitost se všemi detaily. Podobně, jako to dělají developeři se svými projekty. Samostatný web ti dá větší možnosti prezentace, než jakýkoliv inzerát. Inzerát ale chybět nemusí, web ho může jen podporovat, ne nahrazovat. Popsat tam můžeš infrastrukturu v okolí, jak je to daleko k jakému obchodu, jací jsou sousedé, jak funguje doprava a podobně. Vše může mít svou galerii, mapky, nákresy a podobně.

Dobře fungují také 3D půdorysy. Ty jsem jako první viděl u developera Finep, pro kterého je vypracovala firma Neovisual. Dobře cílí na představivost potenciálního kupce. Podobně fungují také fotografie z dronu, který si můžete pro tyto účely půjčit.

Reklama na sociálních sítích

Získat přes placenou reklamu na sociálních sítích jednotky tisíc návštěvníků tvého prodejního webu je dost levné, když vezmeme v potaz cenu nemovitosti. Stačí zainvestovat řádově nižší desítky tisíc korun a rázem získá tvůj vymazlený web / inzerát mnohonásobně větší počet zájemců o prohlídku, než kdy dokáže přivést většina realitních kanceláří.

Princip je stejný: čím víc lidí nemovitostí zaujmete, tím větší cenu si můžete dovolit požadovat. Za investici desítek tisíc můžete získat rozdíl v prodejní ceně v řádu desítek procent. Proto platí, že čím dražší nemovitost, tím víc se tahle péče o profesionální propagaci vyplatí.

Varování: Bankonaut může výrazně zlepšit tvou dlouhodobou finanční situaci.

Spravuj finance chytřeji

Hledání

Emailový kurz

50 rychlých tipů na okamžité zlepšení tvé finanční situace

Každý den 1 tip emailem.

Nejnovější komentáře

  • Maigi u článku: Jak na silný SEO affil web

    "Jednoduše se základní url udělá cílená na nejcennější výraz a k ní d..."

  • Jiří Franěk u článku: Jak na silný SEO affil web

    "Zajímalo by mě, jak bude vypadat taková url adresa webu s různými home-land..."

  • Maigi u článku: Proč věřit Bitcoinu víc než koruně

    "jde o https://www.mobi.me , ale levnější varianta bude kombinace Bitwala a Re..."

  • Jen u článku: Proč věřit Bitcoinu víc než koruně

    "Co to je za sluzbu, resp. kartu?..."

  • Maigi u článku: Proč věřit Bitcoinu víc než koruně

    "No já mám třeba v kapse kartu, na které jsou Bitcoiny a můžu s ní platit ..."